tillbaka till gamla rutiner....

Ja som ni kan se börjar jag känna att det är dags att komma igång.. Att ta det där steget som gör mig att jag mår så mycket bättre, som gör att jag blir en bättre version av mig själv. 
Jag har insett att när jag använder bloggen för vad som händer i mitt vardagsliv får jag svårare att fokusera helt på träningen och den glider åt sidan. Jag får inget som håller fokusen och motivationen uppe. Bloggar jag om min träning och dess utveckling får jag svart på vitt hur mkt jag förbättrar mig själv och har lättare att hålla koll på statistiken över min träning. 
Det har ju som sagt gått ett tag sedan jag bloggade om just träningen.. Typ ett år eller två. Jag var på topp precis innan jag och exet gjorde slut och då lyckades jag hålla i träningen en längre tid och bloggade friskt om hur saker och ting gick. Sen så föll jag ifrån det när hela vardagen vändes upp och ner. Det var inte lika lätt att fokusera på sitt välmående när man mår skit så träningen försvann helt. Efter dess kan vi säkert påstå att resan mot ett sundare liv har varit lite som en berg-o dalbana. Jag har börjat och slutat ett antal gånger. Jag har även gett mig på lite olika dieter för att få en quickfix. Men som alla vet så håller ju inte detta koncept i längden, det är bara att inse att det är den gamla hederliga metoden med träning och bättre kosthållning som gäller.
Så nu ska vi tillbaka på banan med regelbunden träning och bättre mat. I ett par dagar har jag förberett mig mentalt på att det är dags att sätta igång så idag var sista dagen som jag tillät mig själv att moffa i mig godis, fikabröd och annat gott. Jag säger inte att  jag kommer ge upp dessa underbara saker helt och hållet, men nu är det dags att se till att man stoppar i sig saker med måtta och inte bara äter för att grejerna står framför en.
Jag tror inte på det här med förbud mot viss mat. Det slutar bara att man går bananas tillslut och sen sitter man där med ångest. Så jag kommer tillåta mig själv, men inte hela tiden. 
Gymkort har jag sedan 5 månader tillbaka. Jag har väl varit där kanske 20 gånger. Det är inte direkt en bra statistik och det är lite att kasta pengarna i sjön. Så imorgon ska jag pallra mig till gymmet och hoppa upp på löpbandet. 
Mitt upplägg kommer vara lite annorlunda mot förut då jag har intalat mig själv att spinning är en superbra träningsform för mig. Tilläggas bör kanske att jag aldrig gjort detta förut men det ska bli kul att testa. Eller ja, kul o kul, jag kommer säkerligen vara en stor blöt pöl på golvet när passet är slut och jag kommer garanterat ha velat ge upp 100 ggr under passets gång. Men det är det som är det sköna med mig, jag är för feg för att ge upp inför alla andra i gruppen så jag kommer vackert sitta kvar och göra det jag ska. 
Denna gång ska jag även försöka att inte vara så himla besatt av min vikt. Självklart behöver jag gå ner en sisådär 10-15kg men att väga sig varje dag är lite väl extremt. Kommer ha söndagar och onsdagar som vägdagar till en början så får vi se hur det går sedan. 
Nu ska det äntligen sättas igång igen! Wooop! 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback