Bra träning!

Såg precis vad klockan var.. Jäklar vad dagen har gått fort.. Började med o ta hand om dendär disken som stod o skrek på mig därefter har jag även hunnit med att sortera tvätten, stå 40 min på löpbandet, köra lite stryka för mage o ben, handlat på coop för 600 kr och röjt upp resten hemma.. EGENTLIGEN skulle det behövas en dammsugning men eftersom jag inte vet hur man får i dom nya dammsugarpåsarna i dammsugaren (ja jag lovar att jag inte vet) så går det inte.. Sambon får fixa de när han kommer hem helt enkelt..

Träningen gick superbra! Dendär vilan i helgen var verkligen nödvändig.. Det är så kul när man ser resultat.. Idag orkade jag iallafall springa 2km utan o stanna för o halvdö över bandet :D Blev lite ångerfull att jag hade bestämt mig för o åka till gymmet när jag klev utanför dörren.. Det var ju sånt jäkla kanonväder! Blev sugen på o ta en runda hemma iställen men eftersom jag hade bestämt mig för o mäta resultaten idag på löpbandet så blev det inte så..
Så nu sitter jag hemma och väntar på att sambon ska träna klart.. Han åker förövrigt iväg på träningsläger med Hässelby på söndag.. Var åker dom då? Jo Rhodos... Det är ju inte alls så att man vill följa med o jobba på brännan i 2 veckor.. Ohhnej! Förhoppningsvis så kör tränarna hårt med dom så han inte får så mycket vila :)
Nu blir de snart lasagne! Jag måste ha nått litet i magen redan nu dock så jag tror att jag ska ta o öpnna en burk makrill i tomatsås! Mums!
Rhodos!


Hej!

Vad roligt att läsa en träningsblogg.. jag behöver lite motivation..hur ofta och hur mycket springer du? Var det svårt att börja springa? Började du springa intervaller? Jag är jätte nyfiken.. för jag vill börja springa själv.. men har lite svårt att få mig att börja.. men skulle behöva en kick!! Keep going girl!!

2011-04-11 | 20:10:31

Hej! Vad kul o höra att du också vill komma igång!

Jag har inte gått efter något program eller liknande utan jag startade med att ställa mig på löpbandet och springa så mycket jag orkade. Det blev ju självklart massor av gång/lunkande i början men ju fler gånger man ställer sig på löpbandet ju mer orkar man ju, och desto mer taggad blir man..

Min motivation var inte alls på topp även fast sambon lockade med resor osv.. Men så fick jag nog av mig själv och mitt tänkande som hela tiden var "jag börjar imorgon, då är de måndag och ny vecka" osv.. Därav namnet "today I do" :) Börja med att ta dig ut och gå/spring så mkt du känner för just IDAG.. Lägg bort tänket att man börjar en annan dag för det fungerar inte..

I början måste man inte gå ut stenhårt utan motivationen kommer krypa sig på ju mer man kommer ut och känner att det faktiskt är roligt.. :)

Hoppas att du hittar din motivation såsom jag gjorde och att du blir den löpare du längtar efter att bli!

Kram..

2011-04-11 | 23:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback