I've observed the master...

Jajamen! Idag var jag på gymmet och körde återigen en runda på löpbandet.. Huvudet var inte alls med idag men kroppen kändes ändå okej.. Det är konstigt detdär med hur stor påverkan det mentala har för kroppen.. Efter att jag tagit mig 4.2km på 30 min fick de va nog.. Mitt mål är att göra 5km på 35 min.. Det bör jag ha klarat inom någon/några veckor iallafall.. Efter dessa 30 min var min tanke att köra lite styrka. Men eftersom huvudet sa "NEEJ" och benhinnorna ömmade så packade jag ihop och åkte in till stan för en glass med sambon istället.. :)
Det har verkligen inte varit min dag idag. Började med att jag åkte hemifrån utan mina träningsbyxor. Inser detta på motorvägen och svänger av första bästa avfart. Sätter på GPSen för att åka snabbaste vägen hem, istället så leder bilen mig in i ett bostadsområde med återvändsgränd och grejer. Jag lackar, stänger av stereon och åker på känsla istället.. Tillslut hittar jag hem och kilar upp för o hämta byxorna. När jag väl kommer till gymmet finns det inga parkeringar till bilen förutom en lääääängst bort. Parkerar och knallar till automaten som är trasig och hänvisar till en annan automat. Får knalla typ en mil känns det som. Väl inne på gymmet byter jag om och kastar in väskan i skåpet. Det visar sig att ena fickan inte är stängd och ut åker min parfymflaska rakt ner i stengolvet och går i 1000 bitar.. ! Suck! Som sagt så sa huvudet nej i gymmet och jag kör mina 30 min. När sambon o jag sen ska handla mat så fungerar INGET av mina kort när jag ska betala. Som tur är är ju han med så han fick betala denna gång :)
När vi kommer ut till bilen loggar jag in på internetbanken och ser att även fast det stod på kortterminalen att "köpet ej godkänt, kontakta kortleverantör" så har pengar dragits ändå. In igen och prata med kundtjänst som säger att jag måste komma tillbaka imorgon då dom som har hand om korttransaktioner gått hem för dagen.
Så kanske man skulle göra bäst i att gå o lägga sig och sova in en ny dag?! :)
Oavsett så var jag med sambon idag när han tränade. Satt mest och iaktog, flinade och mådde bra över att jag inte behövde slita lika mycket som han. Så här kommer lite bilder över hur ett träningspass för en elitfriidrottare kan se ut ;)
Ja så glömde jag såklart.. Är man elitfriidrottare får man tydligen skor i MÄNGDER. Dessa 3 par plockade han ut alldeles gratis idag.. Dom gula (ett par Asics) har dock jag claimat och han får nöja sig med de andra 2 Nikeskorna.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback