...lördagens utgång...

Ja det är väl kanske dags att ni får veta vad som hände i Lördags. Jag, Alex och Kim hade bestämt oss för att röja i Södertälje för en gångs skull. Min tanke var att jag skulle kliva upp innan 14 så att jag hann gå på systemet. Vi hade även tänkt oss att kanske dricka lite glögg och mysa med lussekatter och pepparkakor innan utgången bara för att jobba upp en liten julkänsla.
Förstå att jag blir förbannad på mig själv när jag inser att klockan är 17.00 när jag vaknar. Jag har missat systemet och dendär planen om att ses vid 19-20 kändes lite för nära inpå.
Iallafall får vi veta att Kim absolut inte ska med. Jag får heller inte tag i Emma för att kolla om hon ska med ut så det slutar med att jag och Alex funderar på om de ens är värt detta längre. Men så helt plötsligt kommer ett sms. Från Emma. Där det står "Vart i lägenheten hela dagen, jag måste bara återhämta mig lite så kan vi gå ut". Woooop! 
Mamma hade gjort potatisgratäng med fläskkarré som jag smällde i mig innan jag började göra mig iordning. 
Bestämde med Alex att vi ses inne i stan 22.30 så kör vi då istället. Vi började som vanligt på Sinners. Allting var frid och fröjd, jag var lite för förfriskad om jag får säga det själv och därifrån gick det utför. Massor av shots, öl och annat olämpligt för en redan onykter människa intogs. 
Vi stannade återigen till på Limerick för ännu mer intag av alkohol innan vi begav oss mot CP. Efter en stund där knallade vi vidare till Sailors för att sedan återigen avsluta på Crocs Inn. 
Så, nu kommer vi till den galnaste delen av kvällen. När allting har stängt. Vi är såklart fyllehungriga och ska gå o käka. Alex har vid dethär laget redan dragit hemåt så jag och Emma är ensamma kvar.
Vi går bort till gatuköket som ligger bredvid CP, köper en hamburgare och en korv och går ut och sätter oss på en bänk.
Vet inte ritkigt vad som händer men all min mat hamnar på backen av ngn konstig anlending och Emma dyker ner och skriker "5sekunders regeln förhelvete!!!!" och börjar plocka upp min mat. Efter kanske 5 sekunder så kommer det en läsk flygandes över oss. Emma taggar till och går bort till snorungarna som har kastat läsken och frågar vem det var. Det blir tjafs och vi står nog i 1h's tid och bara försöker luska ut vem det var som kastade läsken. 
En liten tjock 17åring sitter och blånekar men det var så pass uppenbart att det var han. Nåja, låt oss säga att polisen var där i skrämselsyfte och att ingen av dessa personer någonsin mer kommer våga kasta en läsk på folk. ;) 
Emma och jag tar en taxi hem och jag mådde som jag förtjänade under Söndagen. Helvete alltså. Så ont i huvudet har jag inte haft på riktigt länge... Även fast jag låg helt stilla ville jag bara ta en kniv och skära av mig skallen och byta  med ngn annan. Usch. 
Såklart inser jag även att min plånbok är borta under Söndagen. Lagom irriterande! Orkar inte hålla på att tappa bort saker och ting. Trodde att jag kanske hade tappat den på vägen hem från taxin då jag var medveten om att jag hade haft den i taxin påvägen hem. Men nej ingen jävla plånbok. Dock hade jag på känn att jg kommer få tillbaka den så jag ringde aldrig och spärrade mina kort. Igår morse fick jag ett samtal av polisens hittegodsavdelning där dom sa att dom hade fått in min plåbok. Gissa om jag blev glad!
Tydligen hade jag glömt den i taxin och världens snällaste taxichaffis hade lämnat in den! :)
Alla kort var kvar och jag hade inga kontanter i den så allt var frid och fröjd!
Tomteluva på ölen!!





Mmmm Ölreklam!


Zandra kan vara vitast i stan!




Bubbles!!!!!!!!!!


Denna blir jag nog mördad för!



Haha ja vi var fulla som ägg!


Maten som hamnade på backen! :(




Helvete vad vit jag är! Snygga bilder! ;)

2011-12-06 | 11:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback