Nu kör vi igen...

Återigen tillbaka på gymmet.. Denna gång var det fullt av folk och maskinerna var upptagna så jag fick börja med att ställa mig på crosstrainern... Insåg snabbt att det kan vara en bra idé att varva med den mellanåt för att bygga upp lite uthållighet i musklerna. Körde intervallpass på ctn, 1min lugnt tempo, 1min hårt tempo i ca 30 min. Mina ben fick smaka på mjölksyra så jag var alldeles skakis sen när väl löpbandet blev ledigt..
Stod 20 min på löpbandet vilket resulterade i 3.5km. Mina ben var som sagt väldigt skakiga och det tog säkert 5 min gång innan dom kändes normala igen.. Efter detta bestämde jag mig för att köra slut på dom totalt så jag gav mig på lite styrka. Nu när passet är slut drar jag mig inför vad morgondagen har att erbjuda i värkväg. Men det får bli som det blir!

Efter gymmet så bestämde jag mig för att åka o köpa nya träningskläder! Våren har ju kommit och jag behövde ett par långa löpartights, en långärmad dryfit-tröja och en vindjacka! Jag vill så gärna komma ut i naturen o springa. Att stå på ett löpband kan förvisso ha sina fördelar då man ser tid/längd och kalorier exakt.. Men jag känner att det vore så skönt att få komma ut och rensa hjärnan på ett helt annat sätt än att stå på samma ställe med 5 andra som flåsar och har sig. Sagt och gjort, dessa träningskläder inhandlades :
Nikejacka : 400kr (KAP!)
Niketights : 200kr (KAP!)
Niketröja : 200kr
Tröjan är dock inte långärmad så jag måste bege mig tillbaka till affären för o hitta en långärmad tröja som jag kan ha nu när det fortfarande är lite småkyligt ute! Men ack vad jag längtar tills på tisdag när jag får sätta på mig kläderna o bege mig ut :)
Dock skulle jag behöva ett par nya löparskor för utomhusbruk. Får väl se om man hittar nått :)








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback