Blir starkare för var dag...

Idag var det meningen att jag och Heidi skulle åkt ut till världens bästa nötvänner på Ekerö. Vi skulle ha grillat lite och tittat på medans dom havererade då jag inte kan dricka pga bilen och hon pga sin diet. MEN efter 50 min i bilkö och vi har knappt hunnit passera Drottningholm gav vi upp o vände bilen mot Högdalen istället..

Jag fick käka min grillade kyckling med potatissallad medans Heidi sörplade soppa i vår ensamhet istället.. :) Men vad gör det då! Det var trevligt och jag tyckte det såg ut som att vädret var påväg o spricka upp så bestämde mig för o åka hem o kanske hinna ta en joggingtur innan mörkret faller på.. ICKE!!! När jag kommer hem så dånar åskan så de skallrar i fönstrena.. Så det var bara att sätta sig med en kopp te o datorn i knät o mysa istället.. :)

Så nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska hitta på.. Vet inte om jag är sugen på o se film men just nu lutar det nog åt det.. :)

Mår bättre o bättre för varje dag som går och känner mig starkare. Det har som sagt varit 2 tunga veckor med mycket tårar och bubblande känslor. Träffade Lukas i söndags vilket slutade i katastrof.. mer bråk och mer skrik vilket ledde till att jag bara kände mig ännu mera uppgiven. Dock igår så mådde jag redan bättre och idag har det varit kanon.. Repar mig snabbt och det känns som att vi har tagit oss över den största tröskeln (iallafall jag som mest var i behov av det). Börjar inse och acceptera vad som hänt och börjat ta tag i mitt liv och göra en förändring.. Har insett att jag inte mår bra av jobbet och att det börjar bli dags att byta karriär. Orkar inte jobba nätter längre, det sliter för mycket både på kroppen och psyket.
Efter 3 veckor i sumpan har man börjat inse hur mycket bättre man mår av att ha dagliga rutiner med ett dagjobb. Att få komma hem kl 18 på kvällen och kunna hitta på saker med sina vänner. Att kunna somna utan o ligga vaken i flera timmar. Att få vakna utvilad och faktiskt vilja kliva upp på morgonen.. Nu säger jag inte att det alltid är så med ett dagjobb. Men jämför man med mitt nattjobb så är det stora skillnader.

På torsdag ska jag iväg och prata med en terapeut. Måste ta tag i en hel del känslor/tankar och lära mig hantera dessa när de dyker upp så det ska bli riktigt skönt att få prata med någon som är opartisk och faktiskt utbildad i detta. Någon som vet hur jag ska göra för att bli av med mina ständiga orosmoln och lära mig att få förtroende o lita på människor.

Nu är det iallafall lite te o macka som gäller.. får se om jag tittar in här senare.. :)

Om någon som läser har ett DAGjobb att erbjuda i sthlmstrakten är det bara att höra av sig ;)
Jag är en sjukt nice person! haha! :)

Förvånad över att så många läser bloggen dagligen btw. Även fast den varit död i 2 veckor så är det ändå massor av folk som varit inne! Sprid bloggen så kanske den kan växa ännu mer! :)




Får man fråga vad det är som har hänt..!? Låter inget kul i alla fall :(

2011-05-18 | 10:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback