...min vän Emma...

Detta blogginlägg kommer ägnas åt min vän Emma. Emma är en väldigt speciell flicka. Hon har en rolig sjuk humor, använder ord som skulle få pensionärer att ramla av stolar och kör sitt eget race - antingen älskar man henne eller så har man inget annat val. Hon är en såndär skön person som man kanske måste vara rätt person själv för att vilja umgås med. För att alla ska förstå hur speciell Emma är så kommer här ett citat från hennes egen blogg

"The return of the klagomur! Jag behöver egentligen inte ursäkta min negativitet. Jag har fått frasen "är du dum i huvudet" kastad i ansiktet av en patient idag. Nej, jag är dum i huvudet ditt jävla kioskmongo! Du är välkommen att gnida ditt ollon mot ett rivjärn eller sätta dig på min näve! Tyvärr kunde jag bara svara: Nej. Tog det emot? Som utav helvete! Kommer jag någonsin känna mig tillfredställd om jag inte skickar hundbajs till dennes brevlåda? Antagligen inte. Jag vet, jag är egentligen 12 år. Långsint och dåligt tålamod kan läggas till på min lista över dåliga egenskaper. Jag kan inte bry mig mindre just nu."

Så till dagens "riktiga" bloggande.
Under veckans gång har jag tjatat på Sanna om att vi ska hitta på något ikväll. Det är sällan som både och jag är lediga tillsammans och inte har någonting speciellt inplanerat. Dock efter endel velande och osäkra planer så bestämde oss Sanna och jag för att ses. Heidi och Andreaz hade precis avlsutat sin rouletteutbildning med sina elever så dom var ute och tog en avslutningsöl. Jag och Sanna mötte upp dessa för att sitta och snacka skit en stund innan alla drog hem. Förutom Sanna och jag. Well det slutade med att hon och jag blev kvar och pratade om allt mellan himmel och jord. Riktigt kul och trevligt att faktiskt få sitta bara hon och jag utan en massa annat folk som man inte riktigt kan prata om vissa saker med. :)
Hur som helst så slog kl 01 och stället stängde. Jag skulle till Södertälje för att leka taxi så våra vägar skildes åt. I Södertälje stänger ju alla "klubbar" 02 (ja jag skriver "klubbar" för jag tycker knappast att en klubb ska stänga innan 03) så detta var alldeles lagom - om man skulle bortsett från det faktum att jag har en sjukt snabb bil vilket innebar att jag var i Södertälje redan 01.35. I vilket fall som helst så fick Emma skjuts hem. Hon var dyngrak. Alltså DYNGRAK mina vänner. Hon såg ut som om hon konsumerat alkohol i en vecka med A-lagarna i Nykvarn. För att uttrycka det milt sagt.
Iallafall så var det HILARIOUS att ha henne i bilen.
Meningar som dessa förekom ett antal gånger :
"fyfan vad jag är full.." x10
"jag tittade på mig själv i spegeln och kunde inte ens få ögonkontakt med mig själv, så full är jag..."
"jag måste bara hem och spy lite..."
"nej jag har inte druckit så mycket den sista halvtimman. Bara någon shot och en öl.."
"efter att jag sugit i en timma sa jag att antingen får han komma nu eller så får han lösa resten själv.. jag orkade inte, jag skulle fan upp och jobba!"
och när killen på donken undrar om det får lov att vara något mer (efter att Emma har beställt ett Happy Meal med extra morötter och diverse annat) brister hon ut i skratt -
"ja en kuk tack.." som tur är tror jag inte killen i maskinen hörde henne...
Ibland önskar jag verkligen att mitt och Emmas umgänge spelades in konstant. Som att det skulle finnas en liten kamera som följer oss när vi umgås och filmar allting. För kommentarerna som vi kastar ur oss är som en hel komedifilm. Och det är ingen dålig komedi (ni vet en såndär torr komedi som man sitter och småskrattar lite till) nej det är snarare som en komdi som Baksmällan.. Fast 4 gånger bättre!
Det absolut roligaste är ju dock att vi var hemma runt 03. Emma ska upp och jobba kl 07. I det tillståndet som hon var så är jag glad att jag inte är Emma idag.
Planen är dessutom att gå ut imorgonkväll. Vi får väl se... Vi får väl se... ;)
Hur som helst så börjar det bli sovdags för min del. Klockan är nu 05.15 och mina ögon börjar gå i kors.


Hahaha.. Saaaaaatan vilken generös bild! Men jag får skylla mig själv som blir mer än lovligt full. Tack för åket och donken, det räddade min dag (egentligen inte, jag mår så jävla skit. försov mig, lutar rök, sitter i gårdagens smink, toanödig och kräksugen) Gammal cheeseburgare som jag hittade i väskan till lunch - KALAS!

2011-11-12 | 11:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback