no more "I'll start tomorrow"...

Nu är jag less på mitt eget tjat på mig själv om att jag ska komma igång med träningen igen.. Vet inte riktigt vad det är jag försöker göra. Försöker jag motivera mig själv? Försöker jag intala mig själv att sålänge jag tänker rätt så är det okej? Eller försöker jag bara få mig själv att väl ta tag i träningen men inte riktigt kommer till skott ?
Jag lyckades ju med bedriften att gå ner en hel del förra året. De flesta som känner mig vet att jag var betydligt större än vad jag är idag och det säger ganska mkt när man fått gå ner 3 storlekar i jobbuniformen..
Nu har dock allting stått stilla en längre tid (5 månader för att vara exakt) och under dessa 5 månader har vågen gått åt helt fel håll.. Dessa 5 månader har inneburit en viktuppgång på 5kg.. Ett fucking kilo i månaden! Inte okej! Idag när jag ställde mig på vågen hade jag nått dendär speciella vikten.. Ni vet, man har hela tiden sagt för sig själv att detta är vikten jag absolute inte får gå över!!! den vikten är jag vid idag. Så nu har jag då bestämt mig för att börja igen.
Nu finns det då delade meningar om min metod den första veckan. Vissa tycker att det är helt okej och även kör på samma metod själva, andra tycker att det är idioti och vissa anser att var o en får göra vad de vill. Min metod den första veckan kommer alltså vara soppor/shaker i olika slag... Detta gör jag nästan enbart bara för att få ner aptiten (som för tillfället skulle kunna mätta en hel björn) samt att minska portionsstorlekarna på maten jag äter.. :P
Sen att man även går ner i vikt under den s.k soppveckan är ju även bra det. Nu vet jag att man oftast går upp allting som man gått ner under veckan man hållt på med detta - men det är som sagt bara för att få ner aptit/storleken på portionerna som jag gör detta.
Hade det varit så att jag gjort detta för viktminskningens skull hade jag hållt på betydligt längre än en vecka.. :)
Sedan 2009 har jag alltså gått ner ca 30 kg och anser själv nu att jag har 8-10kg kvar innan jag är nöjd.
Jag kommer efter denna soppvecka komma igång med träningen på allvar igen men nu under veckan så kommer jag nöja mig med promenader då man oftast inte har alltför mkt energi när man går bara på soppor o kaffe.. ;)
Så nu kör vi! (Just nu är jag sjukt peppad men antar att min mentala styrka kommer avta ju mer soppor o skit jag får i mig) ;)
Kommer äta lite olika varianter..
Har en sorts soppa som är en grönsakssoppa. Det finns även andra soppor som kyckling och sparris men dessa soppor är inte lika goda i min mening. Så jag valde att endast köra på grönsakssoppan. Den äts alltså varm och kan kryddas med lite cayennepeppar om man vill ha lite extra stryka på det hela (vilket gör att jag tycker denna metoden är lättare än andra metoder där det bara finns kalla shakar att välja på)
Sedan så kommer jag även dricka olika shakar till frukost och eventuellt lunch. 
Dessa är
Choklad
Melon/Passionsfrukt
samt Ice Coffee..
3 ggr om dagen ska dessa förtäras..
Iom att jag jobbar natt så kommer det bli en på "morgonen" runt 16-17
en till "lunch" vid 23 och en när jobbet är slut vid 05..
Så här är min matranson för den kommande veckan..
Önska mig lycka till, det kommer behövas :S



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback