...one of those evenings...

Det blev en sån kväll. En sån kväll som man bara måste ha ibland, en sån kväll om jag och min vapendragare Emma brukar roa oss med.. En kväll med bio roligt sällskap. Helt underbart!
Vid 18 hade jag så tråkigt att tanken på att spendera resten av kvällen tillsammns med mitt navelludd började kännas som en bra idé. Sen insåg jag hur patetiskt det hela var och ringde upp Emma för att övertala henne om en bio.
Sagt och gjort satte vi oss i bilen och begav oss till Heron City (som för övrigt även kan kallas blattarnas borg) för att dreggla lite över ett gäng musketörer i 3D.. Bra film måste jag säga, lagom lättsam men ändå mkt drag i den genom denna 2h långa film.. Sen att betyget höjdes för både mig och Emma kan ju ha berott på att båda 2 är lika manskåta som en bög under pride. Heta män med svärd som slåss för damer mot ondskan är alltid välkommet i vår värld.
Oavsett så blev det en kanonkväll, älskar våra spontana och impulsiva ryck vi får för oss ibland.
Den största utmaningen för min del var att stå emot allt godis. Var in på Willys med Emma då hon ville ha något att tugga på under bion och såg godis precis överallt. Men jag stod emot och köpte mitt smultronvatten, sjukt bra gjort om du frågar mig! Ja just det, det blev en kaffe också. Kan ju säga att jag var den enda i hela biosalongen som drack kaffe. Gott var det iaf, dock inte lika gott som o smälla en marabou chokladkaka... eller två... eller varför inte en godispåse.... ? hmm.. som sagt, stolt! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback