...then and now...

Min mormor har ätit nutrilettsoppor (för er som inte vet det är det soppor som gör att man går ner i vikt). Hon började äta dessa soppor i februari och äter dom ännu.. Detta har ju då lett till att hon har gått ner en massa i vikt. När man ser henne så ofta som jag gör så är det inte alltid man lägger märke till hur pass mkt de är egentligen.
Men så fick hon ett samtal av en kvinna från just Nutrilett som hört talas om min mormor. Denna kvinna ville göra en intervju med mormor om hur hennes resa sett ut. Hon ville även ha en före och efterbild för att se skillnaden samt kunna lägga ut tillsammans med artikeln.
Så min mamma började rota bland en massa bilder från i julas för att hitta en bild på mormor när hon var som störst.. Vi lyckades skrapa fram en bild och jösses vilken skillnad.
Jag vill bara säga att jag är så stolt över min mormor som lyckats gå ner nästan 40kg! Detta innebär att hon kommer leva mycket längre. Varje gång jag ser henne är hon alltid mycket gladare och piggare än hon vad förut. Jag vill bara tacka dig mormor för att du gjort detta så att vi kan få ha dig i våra liv så mycket längre!
När allt detta då kom på tal började jag ju även kolla på hur jag själv såg ut när jag var som störst. 2009 var det året jag bestämde mig för att verkligen börja gå ner i vikt. Jag var nykär och levde på små rosa moln. Vips hade jag gått ner 15kg när sommaren kom utan att ha gjort någon större kraftansträning. Jag bestämde mig för att fortsätta. Skaffa gymkort och komma igång på riktigt. Till dagens datum har jag gått ner ca 30kg. Det har gått upp och ner.. Träningen har stannat av helt vissa perioder och ibland har den kommit igång igen med dubbel kraft.
Just nu är jag nere i en träningssvacka igen och har varit ett par månader. Men när jag ser bilderna kan jag inte annat än att få motivation till att komma igång igen. För dethär vill jag verkligen inte återgå till.
Min mormor julen 2010..
Såhär ser hon ut idag... !





Detta är då jag i februari 2009 (bortse gärna från hår och kläder, so-not-me-fest. HA! ;))



Och här är i september 2011.. (Bortse från det faktum att jag ser ut som en transa i ansiktet ;))


Nu sova! 5h sömn.. :(



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback