...galet rolig helg...

Jag har under helgen som varit inte brytt mig överhuvudtaget om vad jag stoppat i mig. Allting började i Lördags när en kompis frågade om jag ville följa med ut.

Min första tanke var att jag inte ville sabba allting eftersom jag varit så duktig men sen kom jag att tänka på att jag faktiskt inte kan sluta leva helt och hållet.
Om jag nu varit duktig och bara ätit "rent" i 3 veckors tid så får jag lov att -fucka ur- (som vi så vackert kallar det) en helg. Sagt och gjort. Lördagen bestod av en kebab och utgång på det. Igår så blev det såklart bakispizza och en bio med diverse biosnacks.

Jag har tidigare pratat om frestelser och att det för mig inte varit några problem att säga nej. Det är fortfarande inga problem och jag ser inte dessa 2 dagar som någon frestelse som jag fallit för. Jag tog ett aktivt val att jag får äta vad jag känner för dessa två dagar och ha kul med mina vänner. Imorgon är det dags att återgå till min strikta kostplan igen och det känns bra.

Vad som dock känns mindre bra är ju såklart vad vågen kommer visa imorgon. Men å andra sidan så gör det inte så mkt om den visa på ett kilo plus. Jag vet att det mest bara är vätska som kommer gå snabbt att bli av med när jag nu sköter kosten igen.
Jag funderat även på att byta gym till ett närmare mig. Det är dyrare och har sämre öppettider. men å andra sidan så behöver jag inte åka 4 mil enkel resa såfort jag vill träna och jag har varit medlem på detta gym förut och tycker att det är helt okej.
Ska fundera lite till och kolla med dom vad det kostar. Har ju friskvårdsbidraget från jobbet också så det kanske inte blir så fasligt dyrt trotsallt. :)

Nu är det dags för en film eller nått innan det är sovdags för att sedan jobba imorgonnatt. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback