...seeeg alla hjärtansdag...

Det har börjat riktigt segt idag. Har än sålänge inte rest mig från soffan. Tog mig en frukost och kollade på Biggest Loser och efter det har jag surfat runt lite på nätet. 
Pratade även men fastighetsägaren till lägenheten som jag var och kollade på. Enligt killen som bor där nu så kostar den 5000 i månaden och när jag pratade med ägaren så ville han ha 6000. Lägenheten är i sånt pass skick att det behövs nya tapeter, dessa har inte blivit bytta sedan 10 år tillbaka samt att en balkong vore ju inte helt fel. Ägaren pratade om att sätta dit en balkong men sa att om jag vill tapetsera får jag bekosta det själv. 
Så när jag pratade med honom idag så påpekade jag dessa saker. Och sa även att jag tyckte det var en väldigt hög höjning av hyran med tanke på lägenhetens skick. Först var han bestämd och sa att han minsann inte tänkte göra nånting åt tapeter där. Sedan när det kom till balkongen var ju den väääldigt dyr att sätta dit och han hade ju inte höjt hyran på flera flera år så det var minsann befogat. 
Jag fortsatte diskutera med honom och han sa det "nej nej.. det blir nog för dyrt för dig" varav jag kontrade med "rent ekonomiskt har jag råd att betala en hyra på 6000, men jag har inte lust att göra det i det skicket lägenheten är i". 
Sen så gör han en helomvändning och säger "Okej men vi säger såhär.. Du behöver inte betala hyra första månaden och så går du ner till Södertälje Färghandel och väljer ut färg och tapeter.. Jag betalar allting men du får göra jobbet själv.. Sen kommer ju balkongen också så du får ha lite tålamod med att det kanske byggs och så därute"
Vilket för mig kändes som en bra deal. Jag får göra om precis så jag vill ha det på hans bekostnad och jag får en balkong och en gratis månad. Jag vill nog påstå att jag var vinnaren i denna duell. Så nu skulle han höra av sig såfort han fått bygglovet på balkongen så kan vi skriva kontrakt efter det. 

Idag blir det gymmet med Jenny. Äntligen ska jag köra skiten ur mig :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback