...2 koppar kaffe...

Gårdagen var ju som sagt seg.. Min plan var ju att inte sova något för att få sova inatt istället. Det gick inte lika bra i praktiken som jag trodde. Vid 15 somnade jag och bad om att få bli väckt en timma senare.. Sagt och gjort, min mor försöker väcka mig vilket verkar vara hopplöst.
Helt plötsligt hör jag ett "nu är det sista gången jag säger till.. klockan är 19.30!". Jag släpar mig upp ur sängen och går upp för att hitta lite mat på bänken. Slevar i mig maten och försöker hålla ögonen öppna. Dock så har dom bestämt sig för att hela tiden klibba ihop och jag har inte speciellt mkt till minne av vad jag gjort på datorn under denna tid.. En halvtimma senare släcker jag ner och somnar om. 
02 vaknade jag och var såklart utvilad och pigg.. Underbart.  Sovit i 11 timmar och såklart är det totalt omöjligt att somna om igen. Bara att acceptera. Så nu har jag varit vaken sedan 02. Kollat på lite serier och slöat fram tills nu. 

Så vad händer idag då? 
Jo tanken är att jag och Ludde ska åka iväg och kika på en bil till mig. En söt liten Peugeot 206 gti. Jag hoppas verkligen att den är i bra skick och att jag kan köpa den. Den är ju sååå söt och jag behöver verkligen en bil för att kunna ta mig till och från jobbet. 
Sen ska jag ju även ta mig ut på en promenad/jogg. Jag har ju lovat er och mig själv detta. Nu är det faktiskt dags och inga fler ursäkter kommer att accepteras! :)
Dock får det bli vid 13tiden då det hunnit värma på lite mer ute så man slipper den värsta kylan.. :)
Tills dess ska jag ner till min pappa och hämta hem min symaskin för att lägga ut på nätet till försäljning. Alla pengar behövs just nu och den används ju ändå inte.. Bör iaf kunna få 2-3k för den.. :)
Frukosten idag bestod av
2ägg, 2 rågkusar med keso och salami (ja jag vet att man inte ska äta salami är fett men jag ville verkligen ha lite smak), 2 tomater, ett glas Berocca Boost och en kopp kaffe.. 
Eller ja, det blev 2 koppar kaffe då jag sitter och sippar i mig den andra medans jag bloggar.. 

Kan ju även säga att jag är en riktig pendlare när det kommer till min vikt. Har gått ner 2,5kg sedan förra onsdagen. Tänk vad det hjälper att bara äta rätt. Nu är ju mkt av denna vikten vätska och annat som tynger ner en rätt enkelt men ändå.. Det gör ju verkligen att man blir mer pepp och vill fortsätta. 
Fick precis ett sms av Jenny att jag skulle ta mig ut i kylan på min runda.. Men det får bli om 3h.. Tänk vad det är bra att ha vänner som driver på en. Tack Jenny! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback