...dags för bloggen att få sig ett nytt utseende...

Nu är det ju då såhär att min mor har kommit med ett förslag. Hon vill att vi ska springa Tjejmilen tillsammans i år. Jag som ändå måste komma igång med min träning på allvar nappade direkt och kände att detta kan vara en bra motivation. Tjejmilen är något som jag alltid har velat springa och nu när min mamma tillochmed är pepp på det så varför inte. 
Dock så har jag ju lärt mig att när det kommer till mig är jag ganska lik min mor. Man satsar på något och sedan rinner det ut i sanden. Dock så har jag letat igenom på internet litegrann och hittat endel träningsscheman. Jag menar, ska man springa tjejmilen vill man ju ändå klara av att göra det på under en timma iallafall. Och med tanke på att en flodhäst skulle kunna slå min tid på en mil just nu så måste man ju ha något sorts upplägg. 
Så jag har kollat på lite olika schema och tror mig ha hittat något som kan passa. Det är ett 20 veckors schema från Marathon.se som egentligen ska börja från 1a april. Detta schema riktar sig till den som är otränad från början och man ska alltså efter dessa 20 veckor klara av att springa milen på en timma. Så min tanke är ju att om jag börjar redan nu så har man ju alla förutsättningar för att göra bra ifrån sig. 
Det som krävs dock är en jäkla disciplin och motivation. Den får inte faila denna gången. Därför ska nu bloggen återigen bli en träningsblogg. Och för att jag inte ska återgå till mitt vardagsbloggande om all bio och annat jag sysslar med om dagar och kvällar så kommer utseendet ändras igen. Antagligen blir det tillbaka till det som jag hade förut som, förvisso var lite mer opersonligt, men ändå mer träningsinriktat. 
Detta handlar ju mest om att jag ska bibehålla min motivation till tränandet och inte se bloggen som ett ställe att skriva en massa blaj på utan mer som ett ställe där folk förväntar sig att det ska vara reslutat och motivation från min egen träning. 
Så ikväll kommer jag sitta och göra en makeover på bloggen och förhoppningsvis är det klart tills inatt någongång. Och såfort jag blir frisk kommer träningen börja. Jag hoppas även att min vän Jenny (som är lika otränad som jag) kommer haka på denhär resan. En dröm att få ha med henne då hon tjatar lika mycket som jag att hon vill få en bättre kondition och tappa några kilon. 

So here we go. Let the makeover begin.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback