...på bättringsvägen...

Äntligen säger jag bara! Äntligen är jag på bättringsvägen. Känns som att jag har legat med denhär skiten i en vecka. Har dock bara haft den i 3 dagar, men ändå! Äntligen! febern är borta, nackvärken har delvis släppt och näsan har nästan börjat släppa. Jag har förvisso bara sovit i 4-5h nu under natten men å andra sidan har jag sovit så mkt de andra dagarna att det gör inte så mkt. Jag är bara glad att jag äntligen är lite bättre. 


Under tiden som jag varit hemma har jag plöjt igenom massor av serier som jag inte hunnit ikapp tidigare. Igår gick jag även igenom en ny serier som heter Once upon a time. Denna serie handlar endast om en massa historier som vi alla känner till som bland annat snövit, askungen, benjamin syrsa, robin hood och man ser även en glit av lilla pinocchio.
Dessa sagofigurer är fångade i våran värld där tiden står still för dem (som vanliga människor med vanliga jobb där deras minne har försvunnit och de minns ingenting av deras egen värld)  av den elaka häxan och den enda som kan rädda dem är snövits dotter. Jag tycker om denhär typen av serier.
Den är inte superbra gjord när det kommer till effekter men jag tycker att det har sin charm. Lite samma stuk som Merlin. Det enda jag har något att säga om är att man måste vara med på vad som händer hela tiden. Serien utspelar sig i båda världarna samtidigt. I våran värld där allting händer nutid och i deras värld där allting händer dåtid - fast baklänges! 
De som väljer att kolla på serien kan ha detta i åtanke så kanske det blir lite lättare. 

Jag har såklart även tänkt en hel del på den uteblivna träningen som varit nu när jag varit sängliggandes. Dock så har jag nästan bara ätit flytande föda så det borde inte vara några problem. Låt oss säga att jag kommer bli chockad om vågen inte är på min sida. 

Vi får se vad som händer idag. Jag tänkte iallafall försöka vara lite mer aktiv och kanske tillochmed hitta på något om kroppen tillåter. Vet att Emma vill gå på bio så vi kanske ska ta en svängom. The darkest hour har ju haft premiär! :) 

Nu blir det frukost och kanske en film eller en serie till det. Ha en bra dag alla bästa underbara människor.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback