...syndat...


Tog mig en sväng ut till pappa för en fika tidigare idag.. Vi ses så sällan så det är trevligt att få komma dit och prata lite ibland. Han bor ensam i en stor villa, jobbar mkt och har inte så mkt tid för vänner så jag försöker åka dit när jag har tid och vet att han är hemma.. 

Efter fikan så ringde jag Emma och lyckades övertala henne att gå på bio ikväll. Prometheus blev det och den var okej om jag får säga det. Roligast var dock att vi satt längst bak i salongen, Emma hade glömt sina glasögon hemma och hon är typ blind som en fladdermus. :D 
Jag har alltid svullat baconchips och choklad på bion men nu dietar jag ju så jag var så sjukt duktig och åt endast en påse med babymorötter och en banan. Drack även en Loka Jordgubb & Lime och kände mig sjukt nöjd med mig själv... Sen när vi kom hem så lämnade jag av Emma för att åka och handla lite mat. Vad åker inte ner i påsen då om inte räkor, kräftstjärtar, saffran/tomat creme fraiche och färsk pasta.. VAFAN!!! 
Har gått och längtat efter denna middag ett tag nu och jag kunde inte motstå. Det värsta i denna rätten var dock pastan. Har ju lyckats hålla mig bortaa ifrån kolhydrater i över en vecka nu (bortsett från söndagens bravader.. haha) så nu lär väl allting gå rätt ner o sätta sig i röven. Kroppen lär ju suga åt sig allt den kan så där föll jag platt dessvärre.. 
Imorse när jag vaknade visade vågen på -1,5kg. Förhoppningsvis rör den inte på sig för mkt. :D 
Har ju trotsallt bara ätit frukost vid 12 och sedan dedär morötterna och bananen under dagen. Och JAA jag vet att man måste äta oftare, men idag har jag inte varit hungrig och tänkte inte på det förrän jag gick och handlade mat... 

En gammal flamma bjöd mig på detta en gång. Sedan dess har jag inte kunnat låta bli! ;) 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback