...back on track...

Nu börjar mitt mentala ställa sig in mer och mer på det här med träning och kost.. Jag har insett att jag nästan alltid måste ha en liten "förberedelseperiod" att ställa in mitt mentala så det är med på noterna. Inte alltid så lätt och jag är sjukt trött på att behöva börja om varje gång. Om man ändå kunde få allting att hålla så att det blir en livsstil istället för något man bara gör en kort period vore det kanon. 
Jag tror att jag har gjort det många nybörjare gör fel, man går ut för hårt. Samtidigt så för min del måste jag gå ut hårt. Om jag börjar äta sånt som inte är hälsosamt för mig så blir det lätt att jag fortsätter på den banan med tanken "jag har ju trotsallt redan fuskat idag så dagen är ju förstörd ändå". 
Iallafall så satt jag och jämförde med hur det var för ett år sedan. Det är ganska exakt ett år sedan nu som jag och mitt ex gjorde slut. Med den separationen kom också ett viktras på 6-7kg och vips så var jag nere i det smalaste jag varit på många många år. 
Träningen var dock obefintlig - iom att jag redan vägde så "lite" och sommaren blev en av de bästa som jag haft. Jag kände att jag kunde vara på stranden utan att behöva fundera över hur jag såg ut, kunde gå omkring i korta klänningar och shorts utan att behöva tänka efter eller känna mig obekväm osv.. Detta gör ju såklart en enorm skillnad för ens självförtroende och det syns så himla väl på en om man är bekväm i hur man ser ut eller inte. 

Så nu till den bittra sanningen då. Sedan förra sommaren har jag alltså gått upp 7kg igen. Vintern har varit total kaos och jag har inte alls fokuserat på det jag borde. Varje dag har det ätits någon form av godsaker eller onyttig mat. Så när jag ställde mig på vågen häromdagen fick jag mig en smärre chock. Det är ju bara att inse att sommaren snart är här och med sommaren innebär lättklätt..  Vilket leder till att det är dags att göra något nu innan det är försent och man går där återigen och mår dåligt över hur man egentligen ser ut. 

Så dagen till ära har faktiskt varit riktigt bra kostmässigt sätt. Jag har börjat inse att kvargen är min bästa vän. Jag trodde att det enda man kunde göra på den var typ goda shakes (med funlight) för att dricka när man kände hunger. Nu har jag ju dock även insett att det finns oändliga möjligheter med denna fantasiska sak så genast blev jag pepp på att testa. 
Till lunch blev det alltså lite stekt kyckling med ångkokt broccoli och en tacosås gjord på kvarg. 
2 kycklingbröstfileér
400gram broccoli
250kram kvarg
tacokrydda
tomatpuré
salt & peppar
Riktigt riktigt gott var det och mer ska det exprimenteras. Imorgon tänkte jag ta mig ut på en promenad innan det är dags för lite jobb senare under natten...


hoppas du haft en bra tisdag!:)

veckans bloggtävling på bloggen, kika in och var med och tävla du med! :)

http://jenniieefer.blogg.se/

2012-05-15 | 19:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback