...när ska man få ordning på den där sömnen...

Ja det kan man ju undra.. Seriöst så mår min kropp inte speciellt bra just nu.. För att ni ska förstå hur det sett ut de senaste 2 veckorna så kommer en snabbrepris här.. 
Förra veckan 
Dagpass, uppe 06 och ibland lyckades jag somna vid 21. Annars var jag vaken hela natten i stort sett..
Denna vecka
Nattpass, 21.45-05.30. Vilket har resulterat i att jag somnat mellan 12-15 på dagarna och max sovit i 4-5h.. 
Gårdagen, Lördag var galen.. Slutar 5,30 och är hemma vid 9.30 efter att ha stannat till i lägenheten för att måla klart lite småpill och sånt.. 
Somnar vid 10 och sover till 13. Kliver upp för att återigen åka in till lägenheten för att städa bort lite papp och sånt så vi kan tapetsera imorgon (söndag). Kommer hem vid 16 och somnar om. Ska egentligen gå ut med en vän men lyckas sova bort hela kvällen. Vaknar 23 efter att ha drömt att jag drunknat inslåst på en båt som sjönk. 
Så nu sitter jag här och har sovförbud. Jag får inte somna förrän imorgonkväll med tanke på att jag ska gå tillbaka till att jobba dagpass nästa vecka igen. :( 
Så mitt huvud värker och jag kan inte göra så mkt roligt.. Sitter och kollar på lite serier och försöker att ignorera hungern i min kropp. Folket ligger och sover hemma så vill inte gå upp och börja slamra i köket så de vaknar.. 
Herregud vad jag längtar efter en egen lägenhet nu!! Som tur är kommer förhoppningsvis soffa och säng nästa vecka så jag kan flytta in redan då.. 

Så till kosten.. Har lyckats sköta den någorlunda bra om du frågar mig.. Igår när jag kom hem från städningen fick jag ett bakslag och skulle göra mig lite pasta med baconsås.. Sagt och gjort gör jag mig en måltid. 30 min senare ligger jag i sängen och känner att jag mår dåligt. In på toa för att spy upp allting som jag precis har ätit och genast mår jag mkt bättre.. Började fundera på var illamåendet kan ha kommit ifrån innan jag insåg att creme fraichen jag hade i maten tydligen hade gått ut. Så jag hoppas att det var pga den som allting kom upp och inte pga magsjuka. Med tanke på att jag inte känt något efter det så måste det berott på maten.. 

Och såklart så är jag ju kanonhunrgig nu med tanke på att jag inte ätit någon fast föda sedan fredag eftermiddag. På fredagnatten på jobbet blev det en smalsoppa som är kanongod. Xtrvaganzas Grönsakssoppa är underbar med en tonfiskmacka till. 
2 knäckebröd när jag kom hem igår morse, den där pastan o baconsåsen som kom upp och nu har jag tagit mig ett äpple och ett päron som knappast mättar något mkt... 
Så vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Helst av allt vill jag bara bli av med huvudvärken, men för att bli det måste jag väl äta. Svårt dedär ;) 

Nåja det blev ett långt klagoinlägg. Men man får ha sånna dagar. Nu ska jag kolla på tjockistv (biggest loser) och sukta över deras tempation dom har denna veckan.. 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback